Zero: preview recenze nového italského seriálu na Netflixu

Italský seriál inspirovaný románem Antonia Dikele Distefana bude na Netflixu k dispozici od 21. dubna. Zde jsou hlavní témata.

Dne 21. dubna bude uvedena nová originální produkce společnosti Netflix, seriál s názvem Zero. Skládá se z 8 epizod a jeho autorem je Antonio Dikele Distefano, který je také autorem románu, jenž ho inspiroval, "Non ho mai avuto la mia età". Mezi autory jsou také Menotti, Stefano Voltaggio, Carolina Cavalli, Massimo Vavassori a Lisandro Monaco.

Seriál je intenzivním obrazem milánského předměstí a vystupuje v něm skupina italských teenagerů černé pleti. Hlavní postavou je Omar, kterému se přezdívá Zero: je plachý a uzavřený, pracuje v místní pizzerii a má vášeň pro komiksy. Ve skutečnosti kreslí mangy s černošskými chlapci jako hlavními hrdiny. Zero je výjimečný chlapec, a to nejen díky své dobré a mírumilovné povaze, ale také proto, že zjistí, že má důležitou superschopnost, kterou využije k záchraně své komunity. Mezi soupeřením a přátelstvím se v seriálu objeví také intenzivní a náhlá láska, která navždy změní chlapcův osud.

Zero, chlapci se spojí, aby zachránili svůj domov

Často se říká, že chlapcům chybí ideály, hodnoty a ambice. Zdá se, že tento seriál vznikl proto, aby tyto předsudky rozptýlil. Od samého začátku jsou hlavními hrdiny oni, skupina mladých lidí, kteří se snaží zachránit svůj domov. Dospělí se drží v pozadí, často neinteragují nebo nechápou své děti, které jsou tak odhodlané zachránit svou čtvrť, místo, které je třeba bránit i za cenu vlastního života.

Vyprávění se odvíjí kolem skupiny přátel, kteří žijí v Barriu, čtvrti na okraji Milána. Giuseppe Dave Seke je hlavní hrdina Omar. Cítí se neviditelný ve světě, který běží a nevšímá si jeho existence. Proto se cítí jako nula, což se také stane jeho přezdívkou. Aby unikl z reality, která ho tísní, kreslí komiksy. Sní o tom, že z této čtvrti uteče, ale jednoho dne potká skupinu chlapců a konečně pochopí, jakou hodnotu má přátelství. Jsou to Sharif (Haroun Fall), Momo (Richard Dylan Magon), Sara (Daniela Scattolin) a Inno (Madior Fall). Zvláštností seriálu Zero je, že všichni hlavní aktéři jsou italští teenageři černé pleti, kteří patří k první a druhé generaci.

Zero, něco mezi dramatem, sci-fi a thrillerovým příběhem

Seriál Zero je velmi intenzivní, dobře vystavěný díky dynamickému vyprávění, které však ponechává prostor i pro úvahy a emoce. Ve hře Zero se snoubí několik žánrů. V první řadě je to dramatický seriál o rodinných problémech, narušených vazbách a rivalitě. Existuje jasné rozdělení mezi lidmi z Barria a zbytkem světa, bohatými, většinou bílými lidmi, kteří žijí v horních částech města a kteří často nevědí, co se skrývá za jejich nablýskanou realitou.

Zero je hlavním hrdinou celého příběhu, cítí se pro všechny neviditelný. A právě to, co se zdá být jeho slabostí, se stává jeho silou, jeho "supersilou". Ve skutečnosti se mu díky své neviditelnosti podaří zachránit nejen okolí. Vědecká fikce se tak stává užitečným prostředkem, jak celé vyprávění nečekaně a intenzivně posunout kupředu.

V Nulové hře však najdeme i pořádnou dávku thrilleru: na světlo se dostávají záhady z Nulovy minulosti, které čekají na své odhalení. Je na divákovi, aby se do příběhu plně ponořil a spojil si jednotlivé body. Až do poslední vteřiny půjde o zajímavou hru detailů, které je třeba analyzovat.

Nula, protiklady se přitahují

Jak již bylo řečeno, Nula je také o protikladu mezi zámožným Milánem a předměstím. Ale jak už to tak bývá, protiklady se přitahují a často dávají vzniknout krásným milostným příběhům. To se stane i Omarovi a Anně (Beatrice Grannò), mladé dívce, která se do Omara zamiluje na první pohled.

Omar je zvyklý žít v přepychu a sní o tom, že se stane architektem v Paříži. Ačkoli se zdá, že mezi nimi není žádná společná řeč, zjistíme, že láska jim ukáže nový kus světa. Romantický prvek je tedy v seriálu přítomen a hraje v něm velmi silnou roli.

Zero, role hudby

K tomu všemu hraje v seriálu zásadní roli rapová hudba, která přerušuje rychlý a intenzivní děj. Vedle řady současných italských a zahraničních hitů zazní i původní skladby Mahmooda a Marracashe. Mahmoodova skladba je oficiálním hudebním motivem seriálu. Zpěvačka a skladatelka, vítězka festivalu v Sanremu, je také hudební supervizorkou posledního dílu. Marracash zase zpívá svou píseň 64 Barre di Paura, která byla rovněž napsána pro televizní seriál.

V pozadí nechybí záběry Milána: panoramata, letecké záběry hlavních částí města, dechberoucí fotografie. Seriál je zkrátka skutečně vynikajícím italským produktem, který konečně poutavým a pravdivým způsobem osvětluje skutečnosti, na které se často zapomíná nebo jsou spíše "neviditelné".

První série Zero bude na Netflixu k dispozici od 21. dubna 2021.